Blog

  • Cum vor fi plătite pensiile private

    Participanţii la fondurile de pensii private vor putea opta după încetarea perioadei active între mai multe modalităţi de încasare a banilor, cum ar fi o sumă lunară până la deces sau până la o anumită dată, o altă variantă fiind stabilirea unui interval de plată cuprins între 5 şi 10 ani.
    Modalităţile de plată se regăsesc într-un nou proiect de lege întocmit de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, care va reglementa plata pensiilor private pentru cei care contribuie în prezent la fondurile de pensii private obligatorii (Pilonul II) şi facultative (Pilonul III).
    În prezent, peste 6,2 milioane de persoane contribuie la aceste fonduri.
    În cazul Pilonului II, sumele acumulate în contul individual al fiecărui participant vor începe să fie încasate la data ieşirii la pensie din sistemul de stat (Pilonul I).
    În prezent, vârsta de pensionare este de 59 de ani şi 8 luni pentru femei şi de 64 de ani şi 8 luni pentru bărbaţi. Până în 2030, vârsta de pensionare va ajunge la 63 de ani pentru femei şi 65 de ani în cazul bărbaţilor.
    La Pilonul III, plata pensiei se va face după ce participantul la un fond de profil a împlinit 60 de ani şi a efectuat un stagiu minim de cotizare de şapte ani şi şase luni.
    Potrivit proiectului de lege, de la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare, participantul unui fond de pensii private alege furnizorul. “Furnizorul nu poate refuza nicio cerere de obţinere a unei pensii private dacă persoana îndeplineşte condiţiile legale. În termen de 5 zile calendaristice de la depunerea cererii de obţinere a unei pensii private şi de la semnarea unui act individual de aderare, furnizorul notifică administratorul fondului de pensii private la care solicitantul este participant, cu privire la decizia participantului de a opta pentru o pensie privată. În termen de 5 zile calendaristice de la primirea notificării, administratorul unui fond de pensii private este obligat să efectueze calculul valorii activului personal net al participantului”, se arată în proiect.
    Participanţii unui fond de pensii private care împlinesc vârsta de 70 de ani şi nu aleg un furnizor sunt repartizaţi aleatoriu de către autoritatea de reglementare. Furnizorul de pensii private stabileşte cuantumul pensiei private, pe baza calculului actuarial şi activului personal net aflat în contul participantului.
    Pensia privată poate fi achitată sub forma unei sume viagere (pentru o singură persoană, cu perioadă certă de plată, şi cu componentă de supravieţuitor) sau a unei sume limitate. Prin pensie viageră pentru o singură persoană se înţelege plata lunară a unei sume fixe datorată şi efectuată până la decesul membrului fondului de furnizare a pensiei private. În cazul unei pensii viagere pentru o singură persoană, cu perioadă certă, se înţelege plata lunară a unei sume fixe datorată şi efectuată până la decesul membrului fondului sau până la expirarea perioadei prevăzută în contactul de furnizare a unei pensii private. Pensia viageră cu componentă de supravieţuitor constă în plata lunară a unei sume fixe datorată şi efectuată membrului până la decesul acestuia, iar după deces, datorată şi efectuată soţului supravieţuitor pe durata vieţii acestuia. Pensia limitată reprezintă plata lunară a unei sume fixe datorată şi efectuată pe o perioadă cuprinsă între 5 şi 10 ani.
    Potrivit documentului, pensiile se pot indexa anual cu o rată fixă prestabilită prin contractul de furnizare a pensiei private.
    “Membrul este obligat să opteze pentru o pensie viageră, în cazul în care activul personal al acestuia este suficient pentru obţinerea unei pensii viagere. Membrul este obligat să opteze pentru o pensie limitată, în cazul în care activul personal al acestuia nu este suficient pentru obţinerea unei pensii viagere. Un furnizor nu poate refuza o cerere de obţinere a unei pensii private, atât timp cât activul personal al potenţialului membru este suficient pentru plata unei pensii viagere sau pensii limitate de cel puţin 24% din indemnizaţia socială pentru pensionari, stabilită pentru sistemul public, valabilă la data efectuării calculului”, se menţionează în document.
    Pensia privată se plăteşte de către furnizor din fond, lunar, către membru, mandatarul desemnat de acesta prin procură specială sau reprezentantul legal al acestuia, fie prin serviciu poştal, fie printr-un cont bancar, conform dispoziţiilor stabilite prin contractul de furnizare a pensiei private. Cheltuielile ocazionate de plata pensiei private pe teritoriul României şi al statelor membre ale Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European se suportă de către furnizor.
    Rata de finanţare a unui fond de furnizare de pensii private trebuie să fie tot timpul cel puţin egală cu 105%. “Începând de la o rată de finanţare mai mare de 110%, excesul de active poate fi redistribuit, prin calcul actuarial, membrilor fondului, după recuperarea integrală a sumelor cu care furnizorul a finanţat fondul din provizionul tehnic. Redistribuirea se face prin creşterea pensiei cu acelaşi procent pentru toţi membrii fondului”, se mai spune în proiectul de lege. În cazul în care rata de finanţare scade sub 105%, furnizorul intră în supraveghere specială, pe o perioadă de maximum 6 luni, timp în care furnizorul este obligat să majoreze rezerva suplimentară a fondului, din provizionul tehnic constituit la furnizor, până la atingerea unei rate de finanţare a fondului de 105%.
    Pentru situaţia când rata de finanţare scade sub 100%, autoritatea de reglementare poate retrage autorizaţia de furnizare a pensiilor private.
    Capitalul social al viitorilor furnizori de pensii private va fi de 5 milioane de euro. Poate fi furnizor de pensii private actualii administratorii de fonduri de pensii facultative şi/sau fonduri de pensii administrate privat, societăţile de asigurări de viaţă sau societăţile de furnizare a pensiilor private constituite ca societăţi pe acţiuni, potrivit Legii 31/1990, care au ca obiect exclusiv de activitate furnizarea pensiilor private.
    La finele lunii iulie, Pilonul II avea 5,93 milioane de clienţi şi active de 11,96 miliarde de lei.
    În cazul Pilonului III, activele au ajuns 711,1 milioane de lei care aparţin unui număr de 303.364 participanţi.

  • Fundaţia Cuvântul Întrupat vă invită la curăţenie

    Fundaţia Cuvântul Întrupat vă invită la curăţenie

    Sâmbătă, între orele 10.00 şi 13.00, Fundaţia Cuvântul Întrupat desfăşoară acţiunea de curăţenie „Implicat pentru un cartier curat” în zona Valea Oraşului. Punctul de întâlnire pentru toţi participanţii este sediul fundaţiei din strada Dogăriei, nr. 111. Scopul acţiunii este multiplu. În primul rând, este marcată, în avans, Ziua Mondială a Curăţeniei (23 septembrie) şi atragem atenţia asupra importanţei implicării fiecărui individ în comunitate, inclusiv în ceea ce priveşte păstrarea curăţeniei. În al doilea rând, se condiţionează sprijinul material oferit familiilor din zonă de participarea lor la această acţiune. Ca şi în anii trecuţi, multe familii din cartier cer ajutor fundaţiei pentru asigurarea de rechizite la început de an şcolar, iar implicarea părinţilor şi a copiilor în această acţiune este un mod prin care ei pot „plăti” ceea ce primesc. Sunt invitaţi la acţiune şi firme, instituţii, persoane fizice din zonă, voluntarii fundaţiei şi nu numai. Serviciul Public Ecosal va asigura materialele (saci menajeri şi mănuşi) necesare desfăşurării acţiunii.

  • Autoturism cu document fals descoperit la Oancea

    La Frontiera Oancea s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor necesare trecerii frontierei de stat, Irina M. cu dublă cetăţenie română şi R.Moldova, în vârstă de 40 de ani, care conducea un autoturism marca Opel Zafira, înmatriculat în Bulgaria. La controlul de frontieră acesta a prezentat certificatul de înmatriculare şi talonul care atestă inspecţia tehnică periodică emise în Bulgaria. Având suspiciuni cu privire la autenticitatea documentelor prezentate la control, poliţiştii de frontieră au efectuat verificări, în urma cărora au constatat faptul că talonul care atestă inspecţia tehnică era un fals total.

  • Lansare a celei de-a paisprezecea cArtESENȚE

    Îndrăgita Colecţie a cArtESENȚELOR continuă cu cel de-al paisprezecelea volum de poezie. Lansarea cărţii în miniatură, intitulată “Umbra fulgului”, semnată de Victoria Fonari, va avea loc vineri, începând cu ora 13.00, la mansarda Centrului Cultural “Dunărea de Jos”, organizatorul evenimentului. Aşa cum ne-au obişnuit organizatorii, lansarea va fi însoţită de o instalaţie (o lucrare artistică), realizată de Gina Ciubotaru Popa. De asemenea, vor fi prezenţi şi invitaţi de seamă, printre care şi prof.univ.dr. George Lateş.

  • Braconieri depistaţi de către poliţiştii de frontieră gălăţeni

    Poliţiştii de frontieră din cadrul Sectorului Poliţiei de Frontieră Oancea au depistat, pe timpul desfăşurării unei misiuni specifice, trei persoane care au desfăşurat activităţi de pescuit fără a deţine documentele legale. În ziua de 11 septembrie a.c., în jurul orelor 06.00 poliţişti de frontieră au oprit pentru control în zona de responsabilitate, la nord de localitatea Oancea un atelaj hipo în care se aflau trei bărbaţi.
    În urma verificărilor specifice, a reieşit că cei trei sunt cetăţenii români Ionuţ M., Mihai G. N. şi Marcel M. având vârstele cuprinse între 31 şi 38 ani. Asupra celor trei bărbaţi s-au găsit în atelajul hipo 6 plase tip setcă având lungimea totală de 1.400 metri pentru care aceştia nu au putut prezenta documente justificative de deţinere şi cantitatea de 51 kilograme de peşte de diferite specii. Întrebaţi de provenienţa peştelui, cei trei cetăţeni au declarat că au pescuit într-o amenajare piscicolă din zonă. Poliţiştii de frontieră au luat măsura ridicării plaselor de pescuit în valoare de 900 lei în vederea confiscării, iar cantitatea de peşte în valoare de 657 lei a fost predată administratorului amenajării piscicole. Persoanelor în cauză le-a fost întocmită lucrare penală sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de folosirea la pescuit de către persoanele neautorizate a unor tipuri de unelte de pescuit comercial şi nedeţinerea autorizaţiei de pescuit comercial.

  • Problema câinilor maidanezi poate fi rezolvată fără eutanasie

    Românii au înnebunit. Pot spune că ei chiar au fost cuprinşi de delir în legătură cu problema câinilor maidanezi. Din cauza unei singure situaţii care, ce-i drept, a avut un final tragic, trebuie condamnaţi la moarte toţi câinii maidanezi de pe străzi? Într-adevăr, era şi timpul să fie luată o decizie în legătură cu maidanezii, pentru că nu le este nici lor bine dacă rămân pe străzi – ori mor de foame, ori sfârşesc sub roţile maşinilor, ori sunt chinuiţi de câte un răuvoitor fără suflet. Dar nici nu sunt de acord cu eutanasierea lor. Sau mai mult, cu masacrul care are loc în multe judeţe din ţară – oamenii care au aflat de cazul lui Ionuţ au pornit la o vânătoare de patrupede pe care să le omoare cu ce au la îndemână – bâte, topoare, otravă sau chiar foc. Nici chiar aşa.

    Nu spun că e normal ca maidanezii să umble liberi pe străzi, unii dintre ei fiind chiar agresivi şi, în felul ăsta, li se alătură alţii, dând naştere unei adevărate haite periculoase. Însă nu sunt de acord nici cu exterminarea lor după o metodă demnă de epoca primitivă, ca atunci când bărbaţii satului plecau să ucidă fiara care îngrozea localnicii. Soluţii există pentru a-i împăca şi pe cei care vor să dispară de pe străzi, şi pe cei care vor să-i lase în viaţă. De asemenea, pe lângă soluţii, cu siguranţă sunt şi banii necesari. Nu ştiu dacă au fost luate în seamă protestele împotriva deciziei de a eutanasia câinii din adăposturi dacă nu sunt adoptaţi după 14 zile. Dar cred că au fost trecute cu vederea, pentru că, în general, la noi în ţară, protestele sunt ignorate. Adevărul e că dreptatea e undeva la mijloc – câinii nu ar trebui să umble liberi pe stradă, dar au şi ei dreptul la viaţă. Cât de greu poate fi să se construiască padocuri pentru câini, după ce au fost sterilizaţi? Ei nu cer lux, ci doar un acoperiş şi puţină mâncare pe zi. Acest lucru este posibil şi nu o să facă o gaură în buget. Aşa cum spunea cineva la o emisiune tv pe această temă – dacă-i putem asigura unui politician un salariu exagerat, e clar că putem ţine în viaţă şi un câine într-un padoc.

    În oraşul nostru încă nu a început masacrul câinilor şi, sper eu, că nici nu o să înceapă. Aşa cum am mai spus, soluţii pentru a mulţumi ambele tabere, sunt. Un edil inteligent trebuie să le aplice.

  • Morţi luaţi de ape şi 18 localităţi inundate

    Morţi luaţi de ape şi 18 localităţi inundate

    Dezastru în judeţul Galaţi, unde 18 localităţi au fost inundate şi mai multe persoane şi-ar fi pierdut viaţa. Potopul a început în toiul nopţii de miercuri spre joi, după ce o rupere de nori ce a depăşit în unele locuri 120 de litri pe metru pătrat a produs o viitură ce a măturat tot ce a întâlnit în cale. În majoritatea localităţilor nu se mai ajungea decât cu maşini înalte de armată sau ale pompierilor. Sute de oameni treziţi din somn au fugit din calea apelor iar altele îşi căutau disperate rudele care se urcaseră prin poduri şi aşteptau să fie salvate. Pompierii, jandarmii şi armata încercau să dea ajutor victimelor. În Costache Negri, treziţi de sirene, sătenii au fugit care cum au putut din calea apelor iar alţii s-au refugiat în poduri. Comunele au fost rupte în două sau trei de fluviile de apă, iar unele autorităţi locale au fost depăşite de situaţie. Viitura a măturat tot ce a întâlnit în cale, a dărâmat garduri, a rupt parapeţi şi a năvălit în case. Primii care au intervenit au fost cei tineri, care i-au scos pe bătrâni din case. Iluminatul public a fost intrerupt. Speriaţi, localnicii se căutau unii pe alţii la lumina lanternelor şi cereau disperaţi ajutor. Unii erau bolnavi, paralizaţi, şi aşteaptau ajutor să fie scoşi. Animalele din gospodarii au fost luate de torenţi. O vacă era blocată într-un şanţ, abandonată de proprietar. Sătenii au salvat ce au mai apucat. Din pricina şuvoaielor, pompierii au reuşit cu greu să ajungă în zonele sinistrate şi să înceapă evacuarea populaţiei din podurile caselor.

    Precipitaţii de peste 140 l/mp

    „În cursul nopţii, pe raza judeţului Galaţi, s-au înregistrat precipitaţii de 140,5 l/mp la staţia Griviţa, 147,6 l/mp la staţia Tecuci, 108,5 l/mp la Fărtăneşti, 111,8 l/mp la Vlădeşti. De asemenea, pe râul Geru, în dreptul localităţii Cudalbi, într-un interval de 1-2 ore, s-au depăşit cotele de apărare, respectiv s-a atins cota de 270 cm, iar râul a avut un debit de 16 mc/s, faţă de 0,1 mc/s, cât înregistra cu o zi înainte. Cantitatea de precipitaţii din cursul nopţii reprezintă echivalentul a două luni de zile de precipitaţii, cât se înregistrează în mod normal în zona respectivă. Pagubele înregistrate au fost provocate în principal din scurgeri importante de pe versanţi şi torenţi. Localităţile afectate sunt comuna Cudalbi, Pechea, Griviţa, Cuca, Costache Negri, municipiul Tecuci, Vlădeşti, Măstăcani, comuna Corni, sat Măcişeni. Administraţia Naţională Apele Române, prin Administraţia Bazinală Prut-Bârlad – Sistemul de Gospodărire a Apelor Galaţi a transmis atenţionările de fenomene meteorologice periculoase imediate, de tip now-casting, Cod Galben şi Cod Portocaliu, emise de Centrele Meteorologice Regionale, conform fluxului informaţional pentru situaţii de urgenţă. Avertizările au fost transmise către Prefectura judeţului Galaţi, Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi, care, la rândul lor, le-au retransmis către Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţă. Apele rezultate din scurgerile de pe versanţi şi torenţi au condus la creşterea debitelor şi a nivelurilor de pe cursurile de apă Geru, Suhu, Călmăţui şi Gologan, fiind atinse, în cursul nopţii, cotele de apărare”, informează Administraţia Naţională Apele Române, prin Administraţia Bazinală Prut-Bârlad.

    Circulaţia feroviară între staţiile Târgu Bujor şi Folteşti, închisă din cauza inundaţiilor

    Traficul feroviar între staţiile Târgu Bujor şi Folteşti, de pe tronsonul Galaţi-Bârlad, este închis, în acest moment, din cauza inundaţiilor, a anunţat joi, într-un comunicat de presă, Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA. Potrivit sursei citate, echipele de intervenţie se află în zona afectată de inundaţii şi intervin cu utilaje, astfel încât circulaţia trenurilor să poată fi reluată în condiţii de siguranţă.
    Secţia de circulaţie Galaţi – Bârlad face parte din infrastructura feroviară neinteroperabilă şi este închiriată gestionarului privat SC Transferoviar Grup, iar operatorul privat de călători este Transferoviar Călători.
    CFR menţionează faptul că, la această oră, circulaţia feroviară se desfăşoară în condiţii de siguranţă pe intervalul de staţii Bârlad – Târgu Bujor şi retur.

    Circulaţia rutieră, întreruptă pe DN25, între Vameş şi Tudor Vladimirescu

    Circulaţia rutieră este întreruptă, la această oră, pe ambele sensuri pe DN 25 din judeţul Galaţi, între localităţile Vameş şi Tudor Vladimirescu, informează Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române. De asemenea, aceeaşi situaţie de întrerupere a circulaţiei rutiere este înregistrată din aceleaşi motive, de mai multe ore, şi pe DJ 253 din judeţul Galaţi, mai precizează IGPR.
    Potrivit prefecturii Galaţi, din cauza ploilor abundente căzute noaptea trecută în partea de nord-vest a judeţului, circulaţia a fost parţial blocată şi pe DN 26, între Vlădeşti şi Oancea, precum şi pe DJ 242, între Chiraftei şi Viile.

  • Mai mulţi beneficiari ai ajutorului social

    Conform celui mai recent raport al Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, în primul semestru al acestui an a fost înregistrat un număr de 9.579 de beneficiari ai ajutorului social, o cifră mai mare decât cea aferentă sfârşitului anului trecut, când se aflau în plată 7.684 de persoane.
    În urma anchetelor efectuate au fost depistaţi şi beneficiari care încasau în mod ilegal aceşti bani – un număr de 230 de debitori au fost înregistraţi cu suma totală de 101.380 de lei primită în mod necuvenit. În acest sens, AJPIS a luat măsuri de recuperare a acestor bani primiţi ilegal şi, până în prezent, a fost recuperată suma de 54.588 lei, prin mai multe metode: la casieria instituţiei, prin reţinerea de la plată a altor beneficii de asistenţă socială sau cu ajutorul administraţiilor financiare din judeţ.

  • 116.111 – Telefonul care poate salva viaţa unui copil

    Puţini ştiu de existenţa acestui număr pe care îl poate apela oricine are cunoştinţă de situaţii dificile în care sunt implicaţi copii. Situaţiile dificile înseamnă situaţii în care copiii sunt bătuţi, sunt exploataţi prin muncă, sexual, sunt abuzaţi emoţional sau sunt neglijaţi. Mamă, tată, mătuşă, unchi, vecin, dascăl, chiar şi necunoscut, oricine poate suna să ceară ajutor pentru un copil aflat în dificultate.

    În ceea ce priveşte numărul apelurilor efectuate din Galaţi către 116.111, acesta nu poate fi confirmat decât în situaţia cazurilor în care a fost necesară şi colectarea de date personale în vederea intervenţiei, iar apelanţii au dorit să le ofere. Astfel, baza de date a Asociaţiei Telefonul Copilului arată că în perioada 1 ianuarie – 31 august din judeţul nostru a fost înregistrat un număr de 43 de astfel de apeluri.

    Un alt număr de telefon la care pot fi semnalizate astfel de situaţii este cel pus la dispoziţie de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului. Telefonul Copilului la nivel judeţean este 0236.983.

    Copiii noştri sunt abuzaţi!

    Cei care au sunat să ceară ajutorul pentru copii au fost martorii abuzului celor mici sub toate formele. Au fost depistate 17 cazuri de abuz dintre care două cazuri de abuz emoţional, 12 situaţii de abuz prin neglijare, două cazuri de trafic uman, chiar şi un caz de abuz sexual, dar şi şapte cazuri de intimidare. Au mai fost înregistrate două cazuri de consiliere juridică privind încredinţarea minorului, cincisprezece cazuri în care s-a oferit consiliere psihologică (relaţionare deficitară copil – părinţi, probleme sentimentale ale adolescenţilor, tulburări de comportament), şi două cazuri de violenţă în familie.

    Cazurile copiilor care au ajuns în atenţia asistenţilor sociali şi psihologilor Asociaţiei Telefonul Copilului au fost rezolvate. Aceştia au oferit consiliere psihologică şi juridică personalizată, respectiv îndrumare pentru fiecare caz înregistrat. „În unele cazuri a fost necesară şi intervenţia instituţiilor abilitate la nivel local, iar consultanţii noştri au monitorizat fiecare dintre situaţiile transmise către acestea”, ne-a spus directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, Cătălina Florea.

    Într-un top al apelurilor, conform cazurilor înregistrate la 116.111, judeţul Galaţi se află pe locul 28.

    Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional, „Telefonul Copilului – 116.111”. Apelul este gratuit în reţelele Romtelecom şi Cosmote. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copilului răspund apelurilor la 116.111. În cei peste 11 ani de existenţă, telefonul copilului 116.111 a sunat de mai mult de aproape două milioane de ori.

    116.111 este implementat şi în alte 19 state europene, fiind numărul unic european rezervat de Comisia Europeană serviciului „telefonul copilului”, în urma propunerii formulate de Child Helpline International, alianţa internaţională în care Asociaţia Telefonul Copilului este atât membră cu drepturi depline, cât şi deţinătoarea vice-preşedinţiei acesteia pentru regiunea Europa.

  • Gălăţenii ar putea avea „zebre aeriene”

    Acest lucru ar putea deveni realitate la Galaţi şi ar putea constitui o premieră, dacă Primăria Galaţi va pune în practică proiectul de realizare a trei pasarele, care vor fi amplasate în zone aglomerate ale oraşului din punct de vedere al traficului de pietoni. Această informaţie ne-a fost furnizată de viceprimarul Galaţiului, Radu Cosca, care ne-a oferit şi câteva amănunte despre acest proiect care se află deocamdată la stadiul de realizare a studiului de fezabilitate.

    Una din cele trei locaţii unde ar urma să se instaleze o asemenea pasarelă este la Palatul de Justiţie, unde există o trecere de pietoni unde în ultima vreme s-au înregistrat accidente care s-au soldat chiar şi cu pierderea de vieţi omeneşti. Dacă proiectul va fi pus în practică, acest lucru ar însemna că, în loc să traverseze în mod obişnuit strada, gălăţenii vor folosi în acest scop pasarela. De asemenea, pasarelele ar putea fi amenajate şi la „Neacşu”, precum şi în zona Spitalului Judeţean, însă acest lucru depinde de rezultatele studiului de fezabilitate. Fiecare dintre cele 3 pasarele va purta o denumire iar construcţia uneia va dura în jur de 6 luni. Reprezentanţii Primăriei susţin că bugetul municipalităţii ar dispune anul acesta de fondurile necesare unei asemenea investiţii, care ar putea conduce la scăderea numărului de accidente care au loc în intersecţiile aglomerate. Rămâne de văzut dacă proiectul va fi pus în practică şi când se va realiza acest lucru, mai ales că trebuie să primească undă verde din partea Consiliului local.